reklama

Dôchodcovia ako ľahký cieľ nekalých praktík

Dôchodcovia sú často ľahkým cieľom útokov neserióznych firiem. Tieto firmy využívajúc nekalé praktiky, robia z bezbranných a dôverčivých dôchodcov svojich nových zákazníkov, na ktorých nehorázne zarábajú. S jedným takýmto podomovým zástupcom „pochôdzkarom“ som mal to šťastie stretnúť sa aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Pochôdzkar zberajúci ročné vyúčtovania
Pochôdzkar zberajúci ročné vyúčtovania 

Minulý piatok, keď som zhodou okolností zostal doma, ma vyrušilo zvonenie zvončeka. Po otvorení dverí sa mi prihovoril slušne oblečený mladý muž a začal: "dochádza k zdražovaniu cien plynu a elektriny, a keďže ceny stúpajú, tak vyúčtovanie za elektrinu už nebude posielať tá nemecká firma e-on, ale úplne iná a preto mi musíte obratom odovzdať ročné vyúčtovanie za elektrinu, aby som to mohol zariadiť aby ste to mali lacnejšie." A tak ďalej z neho sršali ďalšie perly, od toho že som povinný to ročné vyúčtovanie mať, až ku ďalšej návšteve, ktorou ma jeho kolegovia poctia o pár mesiacov, keď mu ho nevenujem.

Príznakov, že ide o podvodníka bolo dosť:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • prišiel v čase obeda, keď sú doma prevažne dôchodcovia

  • po návšteve nezanechal na seba žiaden kontakt a oznámenie pre tých, čo doma neboli

  • ak by sa jednalo o aktivitu e-on, tak samozrejme by odo mňa vyúčtovanie nepotrebovali, veď oni sami ho majú

  • jeden telefonát na hotline do ZSE mi potvrdil že sa jedná o nekalú súťaž od konkurencie


Čo ma teda na tom tak jeduje, keď som mu nenaletel? Práve tá morálka firiem, ktoré útočia na dôchodcov, keď sú sami doma, aby si zdvihli zákaznícke počty. A obvzlášť u nás v Starom Meste, kde máme v rámci Bratislavy vyšší pomer starších ľudí. Týmto zberom ročného vyúčtovania niekto získava prehľad spotreby, kompletné kontaktné údaje či číslo zmluvy. S takýmito informáciami potom môžu už napríklad posielať predpripravené zmluvy na nového dodávateľa energií, či priamo sa pokúšať "v mene klienta" vypovedať zmluvy.

Ak si človek zváži výhody a sám si zvolí dodávateľa elektriny, som za, trhu to iba pomôže. No takéto praktiky, akých som bol svedkom, sú protivné. A aj keď neviem, či existuje právna obrana voči nim, rád by som poznal meno firmy, ktorá na našom trhu sa rozhodla takto amorálne postupovať.


Čo s tým spraviť?
Jediné čo pomôže je osveta. Aby sa takýmto podvodníkom neoplatilo robiť tieto podomové finty, skúsiť povedať (starým) rodičom, či aj známym a kamarátom:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. keď vás osloví niekto medzi dverami, nemusíte mu dať čo chce hneď. Vypýtajte si kontakt, poraďte sa a potom neskôr sa slobodne rozhodnete, čo s tým. Takto dodatočne sa dá nahlásiť aj stav elektro- či plynomeru

  2. čím viac na vás tlačia že im musíte dať niečo hneď, tým skôr je to podvodník

  3. nehanbite sa požiadať o radu suseda alebo rodinu

Nemyslím si, že je veľa dôchodcov, ktorí čítajú blogy na sme.sk. Ale verím, že je tu dosť vnukov a vnučiek, ktorí chcú svojich starých rodičov ochrániť.

Slavomír Frešo

Slavomír Frešo

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Odmalička žijem v Starom Meste a mám to tu rád :-) Zoznam autorových rubrík:  Staré MestoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu